האנגאובר- מיתוסים ואמיתות

עולם האלכוהול הוא עולם מרתק. אין ספור סוגי משקאות שונים, מותגים שמתחרים על המקום בצ'ייסר שלנו, תורה שלמה, היסטוריה ארוכה, מחקרים רבים, וכן, גם השלכות שלעתים יכולות להיות רעות מאוד.

סביב עולם האלכוהול במשך השנים התפתחו אין ספור מיתוסים. איך לשתות, כמה לשתות, מה כדאי לערבב, האם בכלל כדאי, איזה מאכלים הולכים עם איזה משקה, איך נמנעים מהאנגאובר, איך מתאוששים ממנו, איך שומרים על הקיבה, מתי מותר ומתי אסור לשתות, ועוד אין ספור נושאים שמעסיקים כמויות רבות של חוקרים, היסטוריוניים ומנפצי מיתוסים למיניהם.
ישבנו לבדוק את המיתוסים שכולם מכירים ושמעו עליהם, ולהבין פעם אחת ולתמיד איזה מיתוס נכון ואיזה לא.
1. וויסקי או וודקה לפני הבירה. איך נגיד את זה בעדינות? מיתוס, ואחד הזוי. מה הקשר בין לשתות וויסקי לפני הבירה? נכון זה בא טוב באותו רגע, אבל איזה יתרון אמיתי יש לזה? התשובה היא שאין לזה. אם כבר, אז עדיף לא להתחיל לערבב בין סוגים שונים של אלכוהול.

2. כדאי לאכול לפני שיוצאים ללילה של שתייה. ובכן, מדובר באמת. אסור לשתות על קיבה רכה ולא רק זה, ככל שתרפדו יותר את הקיבה במאכלים שומניים, ככה האלכוהול ייספג בהם וההשפעות הקשות של יום האחרי יפחתו בצורה משמעותית. תאכלו לפני, תוך כדי וגם אחרי.

3. משקאות כהים גורמים יותר להאנגאובר. אוהבים קוניאק? באסה לכם. גם כאן מדובר באמת. שתיית משקאות כהים, כמו שתיית יין אדום בהגזמה, ברנדי ושאר חבריהם הכהים, מכילים מולקולות אורגניות שיכולות לגרום להאנגאובר. לא אמרנו שתשתו רק יין לבן, אבל דעו שמשקאות בהירים עדיפים מבחינת ההשפעה על הבוקר שאחרי. אם בכל זאת אתם בקטע של משקאות כהים, אל תגזימו.

4. כדור נגד כאב ראש לפני השינה ובבוקר מרגישים כמו חדש. מיתוס. הוא אולי יקל מעט בכאב הראש שהולך לתפוס אתכם בבוקר, אבל אין לו השפעה על ההתייבשות שהגוף שלכם עובר, ככה שתחושת הבחילה תמשיך ללוות אתכם גם ביום שאחרי.

5. סיגריות עוזרות למנוע האנגאובר. מיתוס. ועוד אחד שהוא מופרך לחלוטין, אם כבר כל הרעל שיש בסיגריות רק תורם ההפך.

כמו שאתם יכולים לראות, יש אין ספור אגדות אורבניות שהתפתחו סביב נושא האלכוהול עם השנים. לפני שאתם בוחרים להאמין במה שנוח לכם, תוודאו טוב אם מדובר במיתוס או אמת. אתם רוצים למנוע האנגאובר ביום שלמחרת, לא לתת לו לסיכוי להיות גרוע יותר.